23 Mart 2015 Pazartesi

Emmanuel Emenike - Analiz


Blogumda genelde oyuncu bazli analiz yapmasam da dunku sira disi olayi degerlendirmek istedim. Oncelikle Emenike bugunku hareketinde kesinlikle haksiz degildir. Statta bircok kez sinirlendigim, pozisyon itibariyle kizdigim, tepki gosterdigim olmustur. Fakat hicbir zaman bir oyuncuyu yuhalamadim, kariyerini bitirmeye yonelik hareket yapmadim. Hep sunu dusunurum; sahadaki futbolcular (bazi ornekler haric) tribundekilerin hepsinden cok daha fazla istiyor iyi oynamayi ve gol atmayi. Kimse bilerek hata yapmaz. Elestirilerim de hep vurdumduymazliklara olmustur. Mesela Colin Kazim'i oldum olasi sevmem ama onu da tribunde yuhalamadim. Oynatmazsin olur biter, Kizilacak biri varsa teknik direktordur. Kaldi ki Emenike asla bu tarzda bir oyuncu olmamistir. Zaman zaman disiplinsiz harketleri olsa da hep kosan, mucadele eden, takimdaki butun golculerden daha cok pozisyona giren bir oyuncudur. Ona Colin Kazim muamelesi yapmak dupeduz haksizliktir. Ayrica Sow bu sezon cogu macta mucadele dahi etmezken Emenike rakip savunmayla tek basina bogusuyordu. Oyuncular gol kacirabilir, formsuz olabilir, gununde olmayabilir. Bugun statta ben de olsam Emenike golu kacirdiktan sonra tepki koyardim muhtemelen ama bunu uzatmak kime ne kazandirir. Anlik reaksiyon sonrasi oyuncunu her topu ayagina aldiginda yuhalamakla eline ne gecer? Bu hareket takimin ritmini de bozdu ayni zamanda. Fenerbahce bugun kolay alabilecegi karsilasmayi biraz da sans yaninda oldugu icin kazandi.

Mactan sonra elestirilere baktim biraz. Elestirilerin bircogu "bu adam milyon eurolar kazaniyor, tabi ki yuhalanmayi da goze alacak, profesyonel oyuncu sonucta" kelimeleri etrafinda seyrediyor. Oncelikle bu paralari almasi arzin ve talebin sonucudur, o kapitalizmin elestirisine girer ki zannetmiyorum ki futbol seyircisinin cogu Adam Smith'e tepki gosteriyor olsun. Bir insanin cok para kazanmasi, ona kole veya robot muamelesi yapma curetini kime veriyor? O zaman sirketi kara geciremeyen CEO'lari da toplanip yuhalayalim, ne de olsa milyonlar kazaniyolar! Profesyonel futbolcu olunca kalbini mi aldiriyor bu oyuncular? Hicbir seye kizmasin mi, sinirlenmesin mi? Ben Emenike'nin bu tepkisini oldukca dogal ve insani karsiliyorum. Ne is yerimizde calistirdigmiz birine sirf parasini oduyoruz diye bagirma cagirma hakkimiz var, ne de tuttugumuz takimin oyuncularina. O paralari "taraftarlar haftada bir kez sana diledigi gibi bagiracak cagiracak, desarj olacaklar" seklinde bir anlasma sonucu vermiyor hicbir kulup. Tepki gostermek olabilir fakat bu sekilde degil. Boyle taraftarlik olmaz. Emenike zaten parami aliyorum, kufur etsinler yuhalasinlar da diyebilirdi. Fakat o bircok oyuncu gibi "basim yanmasin" demeyerek adeta isyan etti. Cok da iyi etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder